Att Blogga......

Det här med att blogga......länge länge sa jag att det kan man ju inte hålla på med, har ju ett liv utanför datorn....och nu är jag här ändå ;-)
Jag kommer att skriva om jakt, hundar, hästar, får, livet på landet och renoveringen av en gård byggd någon gång i slutet på förrförra seklet, förmodligen inte regelbundet men med en förhoppning att det ska vara läsvärt.....vi har nog alla en liten exhibitionist som sitter på axeln och viskar......visa....berätta.......så Välkommen till min blogg ;-)
/Bente

22 feb. 2011

"Tassen"
 Skrockens Nito"Tassen" och Sibbofjärdens Elsa parade 30/10 2010


Valparna, tre hanar och två tikar föddes 2/1 2011
alla röda som pappa!

Trötta! 18/1 2011

Man kan undra vad dom diskuterar.... ;-)
Att ta en valpkull från sin tik är både jättekul och spännande,
~vad ska det bli av valparna, ~kommer dom jaga som sina föräldrar osv osv....oskrivna kort. Det man dock oftast inte tänker på är att det är otroligt mycket jobb och väldigt påfrestande för tiken, Elsa
har ätit mer än 5 gånger mer än normalt och ändå tappat en massa i vikt...............
...........lätt utsugen liksom ;-), men jag vet ju att hon hämtar sej fort
så snart diandet upphör. Sen ska man inte sticka under stol med att det är rätt mycket jobb för uppfödaren också, nu har jag haft tur att ha en fantastisk tik som både städar efter och uppfostrar sina små så nu när hundluckan i hundhuset inte är något problem för valparna längre så gör dom ifån sej ute!...........fast så är det ju spetsvalpar också, VÄLDIGT kloka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar