Att Blogga......

Det här med att blogga......länge länge sa jag att det kan man ju inte hålla på med, har ju ett liv utanför datorn....och nu är jag här ändå ;-)
Jag kommer att skriva om jakt, hundar, hästar, får, livet på landet och renoveringen av en gård byggd någon gång i slutet på förrförra seklet, förmodligen inte regelbundet men med en förhoppning att det ska vara läsvärt.....vi har nog alla en liten exhibitionist som sitter på axeln och viskar......visa....berätta.......så Välkommen till min blogg ;-)
/Bente

22 mars 2013

Våren syns inte ute men i fårhuset är vårens lammningar i full gång!

Först ut var Salt, hon fick en tacka som fick namnet Frances efter TV-reklamen

Nummer två blev Kummin också hon fick en tacka lilla Fläckia

Nr tre ut i ordningen är Kyndel med sin bagge Krut

En bild till på Frances bara för att hon e så söt!

Damer som ännu inte lammat, fr vänster: Krusmynta, Myrra och Salvia

Nr 4 blev Timjan, två baggar som nog får heta Sot och Ask

Ask och Sot

Och sist men inte minst, far till dem alla, Kolgrim min vackre hälsingebagge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar