Att Blogga......

Det här med att blogga......länge länge sa jag att det kan man ju inte hålla på med, har ju ett liv utanför datorn....och nu är jag här ändå ;-)
Jag kommer att skriva om jakt, hundar, hästar, får, livet på landet och renoveringen av en gård byggd någon gång i slutet på förrförra seklet, förmodligen inte regelbundet men med en förhoppning att det ska vara läsvärt.....vi har nog alla en liten exhibitionist som sitter på axeln och viskar......visa....berätta.......så Välkommen till min blogg ;-)
/Bente

24 feb. 2013

Spinning men utan cykel ;-)

Ojoj, nu har det gått lång tid igen ;-)
Det har hunnit bli februari 2013 och massor har hänt sen sist!

Ulltillvaratagning har länge legat på min lista av saker jag vill göra och nu har jag startat!

 
Min första egenhändigt
spunna entådiga garn!
Spinnvingen med spolen
Flitens lampa lyste..



Två dagar, en lördag och en söndag, med en veckas mellanrum har jag varit hos Margau Wohlfart-Leidström i Boda Backe norr om skulltuna och lärt mej spinna, både på slända och spinnrock! Under veckan emellan kurstillfällena fick vi låna hem varsin spinnrock för att öva, nu ska här renoveras spinnrock och köpas spolar (de stora "trådrullarna" som garnet lindas upp på när man spinner), jävlars så skoj det var!

Första härvan tvåtrådigt ligger på tork.

Margau hjälper Annmarie


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar